.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیین نامه جدید قانون بازنشستگی پیش از موعد

معاون حقوقی و امور مجلس معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ، ضمن اعلام این خبر با اشاره به بار مالی سنگین اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد برای دولت، گفت: این قانون امسال در بیشتر دستگاه ها اجرا نشده ، از این رو آیین نامه ای در كمیسیون اجتماعی دولت برای اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در شرایط خاص در دست تهیه است.

وی افزود: در این آیین نامه موارد خاص اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد مانند اجرای آن برای افراد با مدرك تحصیلی پایین تعیین خواهد شد .

تاجی یادآور شد كه قانون تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت ، در روزهای نخست سال جاری از سوی رئیس جمهوری برای اجرا به دستگاه های دولتی ابلاغ شده است و دستگاه ها در صورت داشتن اعتبار می توانند این قانون را اجرا كنند.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه گفت: دولت مخالف طرح تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت بود ، ولی با توجه به تصویب مجلس، این قانون از سال جاری بمدت پنج سال اجرا خواهد شد.

وی در مورد دلایل مخالفت دولت با این طرح اظهار داشت : تجربه سه سال اجرای این قانون ، خروج نیروهای كیفی از نظام اداری كشور بود.

گفتنی است براساس قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب ۱۳۸۶، به دولت اجازه داده می‌شود كاركنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی را كه حداقل ۲۵ سال سابقه خدمت داشته باشند با حداكثر ۵ سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای كاركنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته شوند.

براساس این قانون ،پاداش پایان خدمت این كاركنان براساس ۳۰ سال پرداخت می‌شود.

همچنین،حداقل سنوات قابل قبول برای استفاده بانوان شاغل از این حكم بیست سال بوده و حداكثر سنوات ارفاقی آنان پنج سال خواهدبود .

بر اساس رأی مجلس، قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب ۵/۶/۱۳۸۶ از تاریخ اتمام مهلت اجرای آن به مدت پنج سال ( از سال ۱۳۹۰تا ۱۳۹۴)تمدید ‌شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بازنشسته 2 بهمن 1390
واقعا" اگر فهمیدند که نیروهای کیفی خودرا چیش از موعد بازنشسته کردند چس چرابه دنبال علت آن نرفتند که امروز تعداد زیادی متقاضی هستند
مجتبی 3 بهمن 1390
ما آخر متوجه نشدیم، این قانون قابل اجرا هست یا نه؟ اگه هست، پس چرا سازمان بازنشستگی خدمات کشوری در مازندران میگه قابل اجرا نیست؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.14 seconds.